Registracija domene je zaščita blagovne znamke
Registracija domene je bistvena za vsako podjetje in za vsako blagovno znamko, tudi v primeru, da domene sploh ne nameravate uporabljati. Zakaj? Ker jo lahko v nasprotnem primeru registrira konkurenca in se tako okoristi na vaš račun, ali pa vam v prihodnosti, ko se vendarle odločite za spletno stran z imenom svoje blagovne znamke, prepreči njeno uporabo – ker je njen lastnik že ona. Če torej želite zavarovati svojo blagovno znamko za sedaj in za bodočnost, je nujno, da poskrbite tako za registracijo domene kot še za nekaj drugih previdnostnih ukrepov.
Kakšna registracija domene je potrebna?
Da bi svojo blagovno znamko obvarovali, je vedno nujno, da registrirate domeno z njenim imenom, prav tako pa poskrbite tudi za registracijo logičnih izpeljank domene. Zakaj? Vzemimo povsem praktičen primer ciciban. Gre za ime znamke, ki izvira iz neke povsem splošne besede, vendar ta lahko predstavlja tako proizvajalca obutve kot revijo za najmlajše – in tisti, ki je registriral domeno prej, je drugemu seveda povzročil škodo. Obe blagovni znamki pa morata seveda poskrbeti tudi za registracijo izpeljank, torej obutev-ciciban in revija-ciciban, pa ne le zato, da se zaščitita ena pred drugo. Če bi proizvajalec obutve registriral zgolj domeno ciciban.si, tvega, da se na trgu pojavi prodajalec obutve (ne samo njegove), ki registrira domeno obutev-ciciban in tako pridobi na veljavi.
Enako velja seveda tudi glede domenskih končnic. Naša podjetja uporabljajo najpogosteje končnico .si in končnico .com, a zagotovo velja, da je najbolje imeti v lasti kar obe, pa še kakšno zraven. Tudi tako preprečimo, da bi enako domeni z drugo končnico uporabljala konkurenca. Moramo vse te domene nato resnično uporabljati? Seveda ne. Pomembna je registracija domene (https://www.domenca.com/domene/registracija-domene/), nato pa na eni postavimo spletno stran, druge pa parkiramo oziroma poskrbimo na njih za preusmeritev – klik na katero koli od njih vedno vodi na našo glavno stran. No, lahko pa jih uporabimo tudi za pomoč pri optimizaciji naše glavne strani, s čemer si zagotovimo še dodatno prednost.
Je registracija domene lahko tudi naložba sama po sebi?
S tem, da prodate domeno, ki je ne potrebujete, kakšnemu drugemu interesentu, načeloma ne boste kaj veliko zaslužili, razen če vam res »pade sekira v med« in imate v lasti domeno izjemnega imena, ki nekomu drugemu pomeni resnično veliko. Res pa je, da se da z domenami trgovati za manjše vsote, če so imena domen dobra, ter še zlasti, če imajo mednarodno končnico .com, kar pomeni, da si jo lahko zaželi kdor koli, iz katere koli države. Sicer pa se vam veliko bolj izplača, da domen ne registrirate kar tako, temveč izključno z namenom, da boste imeli na njih tudi vsebino – tako bo domena za prodajo vedno veliko bolj zanimiva.
https://www.youtube.com/watch?v=rJ1SYhMlCh0